زمان کنونی: 2024/05/14, 01:42 AM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


زمان کنونی: 2024/05/14, 01:42 AM



موضوع بسته شده است 
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امتیازات: 4.87
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واژه نامه دی گری من

نویسنده پیام
sahele_sheni
黎明

*


ارسال‌ها: 595
تاریخ عضویت: Dec 2010
اعتبار: 157.0
ارسال: #1
واژه نامه دی گری من



دي گري من d.grayman

برای کمک به دوستان که هم مانگا هم انیمه رو بدون مشکل درک کنن اینجا توضیحاتی گذاشته میشه و اگر به چیز جدیدی بر خوردیم اضافه میکنیم:

Akuma

آکوما ها موجوداتی هستند که توسط ارل ساخته می شوند و به نوعی جزو ارتش او به حساب می آیند.آکوما ها دارای قدرت های مختلف هستند و در سطح های مختلفی دیده می شوند.
آکوما یک نوع ماشین کشتار هست از از ترکیب یه روح انسان و یک ماشین به وجود می آیند.وقتی یک فرد می میرد،اطرافیانش که او را خیلی دوست می دارند و هنوز در غم فقدان او هستند ارل در همان زمان ظاهر می شود و به آنها وعده می دهد که اگر آن فرد مرده را از ته قلبشان و با صدای بلند صدا بزنند،روحشان فراخوانده می شود و آنها دوباره زنده می شوند.بعد از اینکه روح آنها دوباره به زمین بر می گردد آنها تبدیل به عروسک خیمه شب بازی ارل می شوند که تمامی دستور های او را انجام می دهند و اولین دستورشان این است که فردی که آنها را احضار کرده را بکشیند و در جلد او به زندگی ادامه دهند تا زمان ماموریت بعدیشان.روح درون آکوما ها همیشه درد و رنج را تحمل می کنند و ناتوان از انجام هر کاری به میل خودشان هستند.
آکوما ها فقط با اینوسنس اگزوشیست ها از بین می روند.آکوما ها در واقع حکم سربازان را در جنگ با اینوسنس و اگزوشیست ها ایفا می کنند.آنها در بین انسان ها و در دنیایشان مخفیانه زندگی می کنند،آکوما یی که در سطح 1 هست هیچ کدام از خاطرات و هویت انسانی خودش را به یاد ندارد
در بین اگزوشیست ها،فقط آلن قابلیت تشخیص آکوما ها را دارد و آن هم فقط به خاطر چشم چ طلسم شده اش است.


Anti-Akuma Weapon

سلاح ضد آکوما:
سلاح هایی که بعد از تغییر شکل دادن اینوسنس سازگار با یوزر ساخته می شوند،سلاح ضد آکوما نام دارند و قابلیت از بین بردن آکوما ها را دارند.تمامی اگزوشیست ها همراه خود یک سلام ضد آکوما دارند.3 نوع سلاح ضد آکوما وجود دارد:Equipment type, Parasitic type and Crystal type

Parasitic

این نوع از سلاح های ضد آکوما در واقع نادرترین بین آنهاست.(باک،بعد از دیدن آلن می گه که بعد از سال ها داره یه اگزوشیست پازازیتیک می بینه)در این نوع از سلاح،اینوسنس در واقع در بدن اگزوشیست قرار داره و در مواقع لزوم تحت خواست اگزوشیست تبدیل به سلاح می شه.در این نوع،اینوسنس ساختار های سلولی بدن اگزوشیست رو تغییر می ده.درصد سازگاری بین اینوسنس و اگزوشیست در این نوع خیلی بیشتر هست و فقط این نوع از اگزوشیست ها هستن که می توانند از سلاح خود در بالاترین سطح استفاده کنند.همچنین این نوع از سلاح با احساسات نیز درآمیخته هست و قابلیت تغییر شکل خود را نیز دارد.افرادی که این نوع سلاح را دارند،در مقابل تیز های آکوما ها که زهر آگین هستند مقاوم ن و سریعا بهبود پیدا می کنند.این نوع سلاح ها قابلیت های دیگری مثل سرعت و قدرت بیشتر را به یوزر خود می دهد.همچنین اشتهای آنها را خیلی بیشتر می کند.ولی یک مساله در مورد این نوع از سلاح هست و ان این هست که این نوع از اینوسنس،باعث کوتاه شدن عمر یوزر خود می شوند.


Equipment Types

این نوع از سلاح ها متداول ترینشان هستند.دراین نوع اینوسنس تبدیل به یک سلاح می شود که اگزوشیست ازش استفاده می کند.(مثل موگن کاندا)این نوع از اگزوشیست ها در جنگ ها خیلی انرژی کمری نسبت به نوع پارازیتی مصرف می کنند.ولی خیلی ظعیف تر هستند،زیرا هر لحظه ممکنه سلاحشون رو از دست بدن.همچنین برای آنها خیلی سخته که از تمام ظرفیت و قدرت اینوسنس شون استفاده کنند.

ادامه دارد...


Crystal Types

تنها یک نفر این نوع اینوسنس رو دارا می باشد و ان هم کسی نیست جز لینالی.این نوع از اینوسنس جدیدا پیدا شده و قدمت ی ندارد.این نوع سلاح از نوع اکویمپمنت به وجود میاد.اینوسنس در لینالی تبدیل به خون او شد و جونش رو نجات داد.همچنین این نوع از اینوسنس ها مثل نوع پارازیتیکی،جزی از بدن فرد نیستند ولی قدرت های زیادی دارد.جنرال تئودول در مورد این نوع از سلاح ها میگه"خدا با این نوع از اینوسنس می خواسته که اگزوشیست ها را قوی تر کنه"
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2012/06/04 01:24 PM، توسط farshad.)
2012/04/29 07:40 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 اعتبار داده شده توسط : farshad(+2.0)
sahele_sheni
黎明

*


ارسال‌ها: 595
تاریخ عضویت: Dec 2010
اعتبار: 157.0
ارسال: #2
RE: واژه نامه دی گری من




Exorcists


اگزوشیست ها اعضای محفل سیاه هستند که دارای سازگاری با اسنوسنس هستند.به نوعی یوزر آن هستند.آنها با آکوما ها و نوح ها و ارل مبارزه می کنند.در کل 14 اگزوشیست وجود دارد(با حساب اون یکی که داره تمرین می کنه) که 6 نفرشان مرد.3 نفرشان توسط تیکی میک کشته شدند.اگزوشیست ها یک نوع لباس سمبولیسم دارند که هم به عنوان یونیفرم خود می پوشند،و هم به عنوان اینکه خود را در راه نجات جان انسان ها،برای جذب کردن آکوما ها به سمت خودشان می پوشند.می گویند،اگزوشیست ها توسط خدا متبرک شده اند و خدا از آنها مواظبت می کند.

Finders


فایندر ها کسانی هستند که می خواستند به محفل برای اگزوشیست ها بپیوندند،ولی توانایی سازگاری با اینوسنس ها را نداشتند.به همی دلیل برای خدمت کردن به محفل به عنوان فایندر عمل می کنند.آنها در ماموریت ها اگزوشیست ها را همراهی می کنند و به نوعی اخبار و اطلاعات را برای آنها جمع اوری می کنن.همه آنها یک تلفن بر پشت خود دارند.و یک یونیفرم که کتی زرد رن هست می پوشند.آنها با توجه به اینکه سلاح برای محافظت از خود در برابر آکوما ها ندارند،یک نوع حفاظ که با یک چراغ زرد رنگ ساخته می شوند را دارند،انها می توانند آکوما های سطح 1 را در آن محبوس کنند،ولی دیگر آکوما ها می توانند حفاظ را بشکنند و فقط این حفاظ کمی آنها را معطل می کند


Brokers

بوکر ها انسان هایی هستند که ارل را برای پول یا چیز های دیگر حمایت می کنند.آنها برای ارل مواد مورد نیاز ساخت آکوما را فراهم می کنند و جاسوسی اگزوشیست ها و اینوسنس ها را می کنند و همه اخبار را به او منتقل می کنند.

Innocence

اینوسنس یک نوع ماده هست که از نژادی کهن به جای مانده است.اینوسنس ها با افرادی قابلیت سازگاری پیدا می کنند و به عنوان سلاح آنها به کار می روند تا اگزوشیست ها توانایی مقابله با آکوما ها و ارل را داشته باشند.ارل قصد دارد اینوسنسی که به "قلب" معروف است را پیدا کنه تا با آن بتواند اگزوشیست ها و مخفل سیاه رو به طور کامل خنثی کند.می گویند اینوسنس قلب بیشترین قدرت را دارد و می تواند تمامی اینوسنس های دیگر را از بین ببرد.در کل دنیا 109 قطعه اینوسنس وجود دارد که در کل فقط 22 عدد از آنها را پیدا کرده اند.بیشتر اینوسنس ها بعد از سیل بزرگ تغییر شکل یافته اند.
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2012/06/04 01:25 PM، توسط farshad.)
2012/04/29 07:43 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
sahele_sheni
黎明

*


ارسال‌ها: 595
تاریخ عضویت: Dec 2010
اعتبار: 157.0
ارسال: #3
RE: واژه نامه دی گری من




Noah's Ark



ارک اصلی توسط نوح برای نجات اخرین نسل انسان های روی زمین در مقابل سیل بزرگ استفاده شد.ولی در حال حاضر این ارک توسط ارل مورد استفاده قرار می گیرد.نوح قابلیت کنترل ارک با به یک انسان سپرد(ارل به این معتقد است که این فر کروس ماریان هست) ارک جدید بعد از ساخته شدن،تامی اطلاعات ارک قبلی را دانلود کرد.این ارک را فقط رُد کملوت و ارل می توانند استفاده و کنترل کنند تا زمانی که نوح چهاردم قدرت مدیریت را به کس دیگری بسپرد.بعد از اینکه آلن به اتاق مخفی ارگ دسترسی پیدا کرد،توانست ارک اصلی را بازیابی کند.ارک قبلی به رنگ سفید بود ولی ارک جدید مشکی رنگ.



Togaochi (The Fallen One)

این مورد زمانی به وجود میاد که سازگاری فرد با اینوسنس صفر هست،ولی اینوسنس رو به اجبار داخل بدن اگزوشیست قرار می دهند.در این زمان togaochi به وجود میاد.اگزوشیست قابلیت کنترل کردن قدرت اینوسنس را ندارد و اینوسنس کنترل بدن اگزوشیست را بر عهده می گیرد.این عمل(قرار دادن اینوسنس در بدن افراد) ممنوع است
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2012/06/04 01:26 PM، توسط farshad.)
2012/04/29 07:43 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
farshad
キャプテン翼の生成



ارسال‌ها: 10,334
تاریخ عضویت: Jul 2010
اعتبار: 1019.0
ارسال: #4
RE: واژه نامه دی گری من



سد شكن :


كسي كه سازگاري با اينوسنسش از 100 درصد فراتر ميره . اينجاست كه هولاسكا همه چيز رو حس ميكنه .
يعني كسي كه از حد 100 درصد فراتر بره ( يعني قدرتي در حد جنرال هاي دي گري من مثلا داشته باشه ... )
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2012/06/04 01:30 PM، توسط farshad.)
2012/05/02 04:33 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
farshad
キャプテン翼の生成



ارسال‌ها: 10,334
تاریخ عضویت: Jul 2010
اعتبار: 1019.0
ارسال: #5
RE: واژه نامه دی گری من
از سپيده بخاطر اينكه اين تاپيك رو زد تشكر ميكنم . دوستان اين يه مرجع كلي براي اصطلاحات انيمه دي گري من هست كه ميتونيد مطالعه كنيد و با مفاهيم و اصطلاحاتش كمي آشنايي پيدا كنيد تا بتونيد در مباحث انيمه و مانگا داخل بخش دي گري من شركت كنيد .
2012/06/04 01:28 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
farshad
キャプテン翼の生成



ارسال‌ها: 10,334
تاریخ عضویت: Jul 2010
اعتبار: 1019.0
ارسال: #6
RE: واژه نامه دی گری من
تاريخچه خيلي مختصر : اين داستان به كشيشهاي سياه و و واتيكان و ارل هزاره شناخته شده . يه مكعب بعد از هزاران سال پيداشد و براي ساختن اون دستور العمل خاصي وجود داشت . اينوسنس ( كريستالهاي قدرت ) براي مبارزه با ارل هزاره ساخته شدند . 7000 سال پس از جنگ دنيا نابود شد و به سمت تاريكي رفت . اينوسنسهاي زيادي در سراسر جهان پخش شد . افراد واتيكان براي پيدا كردن اين 109 اينوسنس پخش شده در جهان دست به كار شدند تا شايد بتونن با ارل مقابله كنن تا نابود نشن . تنها اينوسنس قلب كه براي انسان بيگناه وجود دارد راه اميد در اين جنگ است . آكوماها در اواخر قرن 19 هم به جهان تاخت و تاز كردن كه رهبري اونها فردي به نام ارل ملنيوم بود . اونها مردمي كه در غم و اندوه و نااميدي بودند رو پيدا ميكردند و صاحب بدن اونها ميشدند . براي مقابله با چنين پليدي هايي سازماني با حضور چندين كشيش داراي قدرتهاي فرا بشري كه بهشون اكسوروشيست ميگن تشكيل شد تا جهان انسانها از وجود آكوماها پاك بشه ولي هر روز تعداد آكوماها زياد و زيادتر ميشد و توليد كننده اصلي آكوماها ميلنيوم ارل بود . در اصل اين كشيشها جنگير بودند . يكي از برترين جنگيرها استاد كراس بود كه شاگرد قدرتمندي به اسم آلن واكر تربيت كرد . آلن واكري با چشم شيطاني و دست راست عجيب و قريب به اصطلاح سلاح آنتي آكوما و آلن به دستور استاد به ستاد مذهبي يا همون محفل سياه مركز مبارزه با آكوماها رفت تا به بقيه كشيشهاي جنگير ملحق بشه .

منبع : خودم مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2012/11/03 01:45 AM، توسط farshad.)
2012/11/03 01:31 AM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
موضوع بسته شده است 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تست:کدوم شخصیت دی گری من هستید؟ Emma Hunter 14 2,997 2021/05/09 05:59 PM
آخرین ارسال: NoboraHaru
  تست:شما چقدر دی گری من رو میشناسید؟ Emma Hunter 6 1,476 2021/04/24 09:53 PM
آخرین ارسال: Dazai.B
  اگه تو دنیا دی گری من بودی به حرف ارل گوش میدادی و اکوما میساختی؟ sahele_sheni 23 6,539 2021/04/24 09:43 PM
آخرین ارسال: Dazai.B
  جالبترین لقبی که کراکترهای دی گری من بهم میدن Merida 8 2,601 2021/04/24 09:33 PM
آخرین ارسال: Dazai.B
  جالب ترین سکانس دی گری من (اسپویل) شینیگامی 7 3,908 2021/04/24 09:30 PM
آخرین ارسال: Dazai.B



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان