طراحي Tifa Lockhart
در گذر زمان
حقیقت امر این است که در داستان و طرح اولیه FFVII شخصیت به نام Tifa اصلا وجود نداشت و تنها دختر داستان Aerith بود که قرار بود تا آخر داستان زنده مانده و در یک ساختار کاملا کلیشه های و دیزنی مانند در آخر با Cloud ازدواج کرده تا طبق معمول همیشه داستان های ملودرام و رمنس اروپایی "تا آخر عمر در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی کنند". اما با ورود آقای Tetsuya Nomura به تیم و دخالت های مستقیم ایشان در داستان بازی ماجرا به گونه ای رقم خورد که هم اکنون شاهد آن هستیم.
Nomura در این رابطه میگوید: "یک روز یکشنبه عصر زنگ زدم خونه آقای Sakaguchi و بهش گفتم، سلام، خوبی؟ چطوره Aerith رو بکشیم؟!!! گفت و گوی ما از یک گپ دوستانه به مرگ Aerith ختم شد! Saka هم که در جریان ساخت FFVI مادرش رو تو جریان یک آتش سوزی از دست داده بود و نتونسته بود تو بستر مرگ سر بالین مادرش حاظر بشه، پیشنهاد من رو پذیرفت. چون انم مثل من به خوبی درک میکرد که چقدر بده آدم یک عزیزی رو به طور ناگهانی از دست بده."
در واقع این ایده Nomura که کاملا هم به جا بود باعث شکل گیری شخصیت Tifa شد. در ایده های اولیه داستان FFVII هیچ چالش و پیچش داستانی میان Cloud و Aerith وجود نداشت اما ورود Tifa به داستان باعث شکل گیری مثلث عشقی میان Aerith و Cloud و Tifa شد.
آقای Nojima در این راستا میگوید: "در واقع ایده مرگ Aerith و خلق Tifaکه Nomura پیشنهاد داد خیلی جالب بود. اینجوری رابطه عشقی شخصیت ها خیلی عمیق تر شده بود و این به گیمر ها اجازه میداد تا خودشون ماجرای شخصیت های ما رو به دلخواه خودشون دنبال کنند. در واقع ما هدفمون این بود که دست گیمر ها رو برای تخیل باز بزاریم".
بعد از موافقت اعضای اصلی تیم برای خلق Tifa آقای Nojima شخصیت Tifa را وارد داستان کرد، اما طرح آقای Nojima از سوی Nomura رد شد! Nomura میگوید: "در داستانی که آقای Nojima نوشته بودند رابطه Cloud با Tifa خیلی عمیق تر و ملموس تر بود و من به کلی با این نظر مخالف بودم. من بیشتر دلم میخواست رابطه ها طوری باشن که هیچ کس با قاتعیت نتونه بگه Cloud، Aerith رو بیشتر از Tifa دوست داره و بر عکس. اگه ما میخواستیم بگیم Sephiroth نیمه تاریک درون Cloud و Tifa نیمه روشن ان هست و Cloud باید به دنبال ان بره یکم غیر معقول میشد، چون اینجوری بعد انسانی Tifa کم رنگ میشد و Tifa رنگ و بوی یک فرشته و یا شخصیت فرا انسانی میگرفت که از نظر من چیز مسخره و غی قابل لمسی بود".
به این ترتیب بود که شخصیت Tifa شکل گرفت. مرحله بعدی در طراحی کارکتر Tifa طراحی ظاهر این شخصیت بود. Nomura میگوید: "من بیشتر دلم میخواست Tifa رو طوری طراحی کنم که علاوه بر درد هایی که تو قلبش داره دختر شادابی به نظر برسه. در واقع Tifa یک شخصیت محکم هست که همیشه سعی داره به همه امید بده، به همین منظور من تصمیم گرفتم تا چشم ها و رنگ موهاش قهوه ای باشه تا معصومیت و فریبندگی تو ظاهرش معلوم باشه. گره ته موهاش رو هم به شکل دم دلفین طراحی کردم تا حس شادابی و سرزندگی درش جریان داشته باشه".
یکی دیگ از چالش های طراحی Tifa نوع لباس پوشیدنش بود. در واقع Nomura مردد بود که Tifa را با شلوار بلند مشکی طراحی کند یا دامن کوتاه مشکی. سرانجام با موافقت آقای Kitase قرار شد که Tifa با دامن مشکی کوتاه در بازی حاضر شود.
با کلید خوردن پروژه FFVII Adent Children طراحی مجدد Tifa نیز آغاز شد. یکی از مشکلات طراحی مجدد Tifa موهای بلند و مخصوصا گره ته آن بود، چرا که هم طراحی موهای بلند و رها از لحاظ تکنیکی سخت و طاقت فرسا بود و هم مزاحم کار انیماتور ها. از طرف دیگر گره ته موهای Tifa در زمان حاظر بسیار مسخره به نظر میرسید، از این رو تصمیم گرفته شد که موهای Tifa قدری کوتاه تر و بدون گره طراحی گردد.
یکی از مشکلات دیگر طراحی Tifa لباس او بود، چرا که دامن کوتاه مشکی سابق او کمی از مد افتاده بود و ظاهر او را کمی قدیمی نشان میداد و از طرف دیگر نمیشد Tifa از دو سال قبل هنوز این لباسها را بپوشد!! Nomura میگوید: "لباسهای Rinoa رو یادتون هست؟ این طرحی بود که من برای لباس های Tifa داشتم اما متاسفانه این طرح با موتور FFVII قابل اجرا نبود. اما زمانی که تصمیم گرفتیم AC رو بسازیم من با خودم گفتم: دیگه وقتشه طرح خودم رو عملی کنم! این شد که Tifa رو با لباسی طراحی کردم که همتون رو یاد Rinoa میندازه. البته رنگ لباس های جدید Tifa مثل قبل سفید و مشکی هست تا هم شما رو یاد قدیم بندازه و هم از لحاظ رنگ بندی شبیه Sephiroth باشه. بلاخره Sephiroth نمیه تاریک و Tifa نیمه روشن Cloud هست!"
منبع:animworld